+ Reply to Thread
Results 1 to 7 of 7
  1. #1
    Senior Member trunkback's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Archer ave
    Posts
    1,272

    Main girdle - worth it?

    Do they actually work? Pros and cons?
    Seen one for cheap and was wondering if it's worth it.

    Plus I've always wondered if they help out when you spin the engine a little higher
    Yeah, it's gotta hitch- 93 notch

  2. #2
    Senior Member 4eyed freak's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    In the sticks
    Posts
    1,093
    They'll hold shit together when your block splits in two.

  3. #3
    Senior Member
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    326
    Quote Originally Posted by 4eyed freak View Post
    They'll hold shit together when your block splits in two.
    Troof

  4. #4
    Quote Originally Posted by 4eyed freak View Post
    They'll hold shit together when your block splits in two.
    Yep. Thankfully that never happened to me. I put far more than I should have to my stock block with a girdle. I don't know if it actually helped, but knowing what that block endured, I'd never build another without one.

  5. #5
    Senior Member trunkback's Avatar
    Join Date
    Jan 2009
    Location
    Archer ave
    Posts
    1,272

    Thanks everyone
    Yeah, it's gotta hitch- 93 notch

  6. #6
    Senior Member 8950LX's Avatar Donating Member

    Join Date
    Feb 2007
    Location
    Marengo
    Posts
    525
    Don't forget the cost of main studs and to have the block align honed if your gonna do it right. Personally, I think its a waste. Between the heads, intake and the oil pan all being bolted to the "now" split block......it'll all stay put. Just my $.02


    Sent from my SPH-D710 using Tapatalk 2

  7. #7
    I dont know what you mean by "cheap" but dont go with a no name one. They fit like complete shit and need machining.

    In theory I beleive they work but I also pulled some with 350HP on tap and they still split with one. It still ran though and kept it together.

    The valley girdle is a joke 4 8MM bolts and a bar. I was a sucker and bought into that dream. Good luck
    If people are going to hate you for no reason....Give the Mother Fuckers a reason to hate you

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts